"ברכה לכל אחד": פרשת "נשא" \\ הרב נהוראי משה אלביליה

הרב נהוראי משה אלביליה 1 Comment on "ברכה לכל אחד": פרשת "נשא" \\ הרב נהוראי משה אלביליה

מה טמון בברכת "בוקר טוב"?, ומדוע זה קשור לפן הרוחני של האדם? וגם איזה נס רפואי התרחש בזכות ברכת כהנים?

21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוא היטיב את הכיפה ששם על ראשו מהסל שבכניסה…

כחכח מעט בגרונו ונכנס…

שלמה, איש הייטק מצליח לא רגיל למעמדים כגון אלו…

אבל לולי חנית אשתו, שהתחילה לשמוע הרצאות ולגלות קצת אור התורה, ואמרה לו: "שלמה, אני יודעת שאתה עסוק, אבל מה אכפת לך יום בשבוע לבוא קצת ולנסות?

אז הוא ניסה..

הרב, שקיבל את ההודעה מחנית שבעלה הולך להגיע, קם לקראתו עם חיוך גדול בקריאה של: "שלמה היקר מה שלומך?

הרב… מאיפה אתה מכיר אותי?

"כל ישראל אחים.. לא?" ענה הרב…

"בוא נשב ביחד"…

כבר כשהתיישבו הוגשו אל השולחן שתי כוסות קפה מהבילות מהסוג ששלמה ממש ממש אוהב…

"שמעתי עליך רבות"..

שלמה חייך בביישנות שלא אופיינית לו, אך החום האבהי שפרץ מרב השכונה כבר דיבר אליו אחרת..

"הרב, שהרב מברך את האנשים שנמצאים כאן, מה זה ברכה, ולמה אני הקטן גם לא יכול לברך כמו הרב?

שאלה טובה שאלת…

והרב החל לבאר את הטעם והמושג של המילה "ברכה", ושלמה יצא מחוזק מאוד מאוד…

מה הרב אמר לו?

בוא ננסה לבאר:

בפרשת השבוע מביאה התורה הקדושה את ברכת הכהנים (ח,כג): "דבר אל אהרן ואל בניו לאמר כה תברכו את בני ישראל אמור להם, יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחנך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום".

ברכות מאוד מיוחדות !!!

אבל לכאורה שואלת הגמ' בחולין (מט.) למדנו ברכה שמברכים הכהנים את עם ישראל, אבל מה עם ברכה לכהנים עצמם?

מתרצת הגמ': "אמר רב נחמן בר יצחק "ואברכה מברכיך" (בראשית יב,ג), הקב"ה מברך את הכהנים עצמם ואומר כביכול "אני מברך את מי שמברך את בני"!!!

כותב הגאון ר' אביגדור מילר זצ"ל (שיחות ר' אביגדור, פרשת נשא) יסוד נפלא ביחד עם כמה דוגמאות שלהם יסוד אחד, שאנו יכולים ללמוד מברכת הכהנים לחיינו אנו:

1. "הנה דוגמא אחת שלמדתי מרבותי בסלבודקא לפני יותר מחמישים שנה: הם היו אומרים שכשמקבלים עלייה ואומרים אח"כ לגבאי: "יישר כח", לא לומר זאת רק מתוך נימוס והרגל, אפילו לא מתוך נחמדות. אלא להתכוון לפירוש המילים: "יישר כח" היא ברכה שהכח שלך יגדל ויתחזק.

2. "אפילו אדם שפוגש את חבירו בשעת לילה מאוחרת ואומר לו "לילה טוב" היא ברכה מעולה מאוד, המילים האלה צריכות לקבל פירוש מוחשי במחשבתנו. "לילה טוב" פירושו שתגיע בשלום הביתה, ושלא יכאב לך הגב משינה בתנוחה לא נכונה, או ממזרן רך מדי, ושלא יארע שום צער במשך הלילה, לא שריפה ח"ו וגם לא פיצוץ בצנרת הביוב.

פיצוץ כזה באמצע הלילה אינו נעים כלל, צריך להיכנס עם הפיג'מה לתוך בריכה של מי יודע מה, ולנסות להשיג אינסטלטור באמצע הלילה, כשאומרים "לילה טוב" מתכוונים לכל זה, שתישן טוב ותקום רענן ומלא כח, ושאף אחד לא ייכנס לביתך בלי רשות במהלך הלילה".

3. "קיבלתם הזמנה לחתונה של בן של ידיד מלפני שנים רבות, אין לכם שום כוונה להשתתף בה. מה אכפת לך לברך את החתן ואת הכלה רגע לפני שאתה מניח את ההזמנה מידך? אתה יכול לומר, "אני מאחל להם חיים טובים וארוכים ביחד". ואם אתה רוצה לפרט קצת, אמור גם "שהשכינה תשרה בביתם, שיזכו לבנות בית של תורה, ויזכו לבנים תלמידי חכמים, ולדורות ישרים ההולכים בדרכי ה'. ואם תעשה כן, דע שאתה בדרך להצלחה בחיים. לחפוץ בטובת הזולת בלי ידיעתם, זו דרך בעבודת ה', דרך להשגת שלמות.

שלושה דברים חשובים במאוד מאוד.

כמה ברכה סתמית וקטנה עד מאוד יכולה להשפיע…

ולכן בפעם הבאה שאנו רואים אשה הולכת ברחוב עם ילדיה הקטנים או אפילו אדם מבוגר שצריך איזושהי עזרה ברחוב, נברך את הילדים שיגדלו להיות תלמידי חכמים, ואת האדם המבוגר באריכות ימים..

בוא ניתן ברכות לכל אחד, נברך ונהלל את כל עם ישראל.

בל נשכח שזה ל-א ע-ו-ל-ה כ-ס-ף.

ויכול פעמים לחולל ניסים.

והקב"ה מברך את מי שמברך את בניו.

ואיך התרחש נס רפואי בזכות "ברכת כהנים" שהכהנים מברכים אותנו מדי יום בכל ליבם?

על זאת ועוד במעשה הבא (אוצרות פניני התורה, פרשת נשא, עמוד עו):

סיפר בעל המעשה: לפני חמש שנים נולד לו תינוק בבית חולים מעייני הישועה, לאחר הלידה התגלה מום נדיר במערכת העיכול של התינוק, המעי הדק לא תיפקד, כך שאין אפשרות לגוף לעכל כל מאכל שאכל (ישנם בארץ מעט שסובלים ממחלה זו, הם ניזונים כל חייהם באוכל מיוחד דרך אינפוזיה שמחוברת בקביעות לגופם, כתוצאה מכך הגוף לא גדל כפי הצורך, חלקם נמצאים בתל השומר באופן קבוע, וחלקם יוצאים וחוזרים במשך השנה).

ביום הלידה עצמו הובהל התינוק לבית חולים תל השומר, ושם נותח במשך ארבע שעות ע"י פרופסורים ידועים מומחים בנושא, ד"ר בילקרון וד"ר ירדני. לאחר הניתוח אמרו הרופאים: לא חשבנו שהמצב כל כך חמור וקריטי, לילד אין כמעט מעיים והכל התפורר לנו בידיים, נשאר לילד רק חלק מזערי מהמעי הדק, רק נס יעזור.

הילד אושפז בבית החולים, ובמשך שמונה חודשים ניתן לו אוכל דרך הוריד ע"י עירוי, כאשר עלות המזון החודשית כעשרים אלף שקל לחודש. מספר האב: לא ידענו על מה להתפלל ומה טוב לילד… והרופאים אומרים רק  נס יעזור.

בהתייעצות עם רב, החליט האב לגשת לשלושה כהנים ולבקש מהם שיכוונו בברכת כהנים על הילד. וראה זה פלא, הנס התרחש והמעי הגס עשה גם את עבודתו של המעי הדק…

היום הילד מתפקד ואוכל כאחד האדם…

ללמדך כוחה של ברכה.

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל היקרים והאהובים.

המאמר נכתב לרפואת:

בני יקירי יונתן בן ספיר רעיה הי"ו.

שמעון בן מסעודה הי"ו.

מרת סבתי שמחה בת איזה הי"ו.

בתושח"י.



1 תגובות

מיין תגובות